2017-2018 Tubitak 49. Liselerarası Araştırma Projeleri Yarışması
Danışman : Feray Gökçe Haholu
Öğrenciler: Gözde okuyucu , Furkan Karaman
Alanı: Psikoloji
ÖZET
LİSE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGISI VE İLETİŞİM BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
Bu araştırmamızın amacı liseli gençlerde sosyal görünüş kaygısı ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma evreni , 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara ili Etimesgut ilçesi genelinde orta öğretim kurumlarında eğitim görmekte olan liselilerden oluşmaktadır. Çalışma grubu 59’u erkek, 169’u kadın olmak üzere 228 kişiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği Ve İletişim Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 istatistik programında değerlendirilmiştir. Verilerin analizi için Mann- Whitney U, Kruskal - Wallis H ,bağımsız örneklem t testi, tek yönlü ANOVA testleri uygulanmıştır. Her iki test arasındaki ilişkiyi bulmak için ise Pearson Korelasyon testi uygulanmıştır. Spor yapanlar ile duygusal ve davranışsal iletişim Becerileri ve sosyal görünüş kaygısı arasında , kızlarda zihinsel iletişim becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Sosyal görünüş kaygısı ve iletişim becerileri arasında negatif bir korelasyon , duygusal iletişim becerileri ve sosyal görünüş kaygısı arasında anlamlı ve negatif bir ilişki bulunmuştur.
Anahtar kelimeler: sosyal görünüş kaygısı, iletişim becerileri, spor, lise öğrencileri