T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ETİMESGUT - Şehit Oğuzhan Yaşar Anadolu Lisesi

OYUNCAK TARİHİ VE TÜRKİYE’NİN İLK OYUNCAK MÜZESİ

 

27-12-2018

PROJE ÖZETİ

 

Projemizin amacı, zihinsel, fiziksel ve sosyal gelişim için çok önemli rol oynayan bir tür eğlence ve oyunun başlıca aracı olan oyuncakların tarihsel gelişimini araştırmak ve Türkiye’nin ilk oyuncak müzesi olan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Oyuncak Müzesini tanıtmaktır.  Ayrıca müze gezileri gibi etkinliklerle öğrencilerin tarih dersine olan ilgilerini artırmaktır.

Bu çalışmada öncelikle yöntem belirlenmiştir. Yöntem belirleme aşamasından sonra literatür taraması yapılarak konuyla ilgili yayınlar incelenmiş ve bilgiler toplanmıştır.

Araştırma konumuzla ilgili olarak İstanbul Oyuncak Müzesi kurucusu şair/yazar Sunay Akın ve A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr. Ceren Karadeniz ile serbest görüşme tekniği ile görüşmeler yapılmıştır. Anadolu Medeniyetleri Müzesi ve Çengelhan Rahmi M. Koç Müzesi ziyaret edilerek sergilenen oyuncaklar hakkında bilgi toplanmış ve çalışmamızda kullanılmak üzere fotoğrafları çekilmiştir

Bir grup öğrenci ile A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Oyuncak Müzesi ziyaret edilmiş ve fotoğraflar çekilmiştir. Ayrıca okulumuzda Oyuncak Müzesini tanıtan pano hazırlanmış ve bir seminer düzenlenmiştir.

Çalışmalarımız sonrasında elde ettiğimiz veriler doğrultusunda; oyuncakların insanlık tarihi kadar eski olduğunu, ait toplumun tarihini belirleyebilme olanağı verdiğini bu nedenlerle de oyuncak müzelerinin sayısının artırılmasının ve etkin biçimde tanıtılmasının önemli olduğu anlaşılmıştır.

Oyuncaklar toplumun geleneksel kültürü ve birikiminde önemli bir yer tutmaktadır. Bunların devam etmesi ve farklı nesillere aktarılması önemlidir.

 

Oyuncak müzelerinin koruma, araştırma ve eğitim gibi önemli işlevlerinin olduğunu ve tarihsel, toplumsal, kültürel bir ürün olan oyuncağı tanıtmakla yükümlü birer kuruluş oldukları anlaşılmıştır.  Bu amaçlarla Avrupa’da ve Amerika’da aşağı yukarı aynı zamanlarda oyuncak müzelerinin açıldığı ve müzelerinin doğru öğrenme ortamı olarak planlandıkları takdirde tarih eğitimi için uygun okul dışı öğrenme ortamları olduğu görülmüştür.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.12.2018 - Güncelleme: 27.12.2018 11:42 - Görüntülenme: 1105
  Beğen | 0  kişi beğendi