ÖĞRENCİ EBEVEYNLERİNİN KOMŞU METAFORLARININ SOSYOLOJİK ANALİZİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMADAN ÇIKAR İLİŞKİSİNE
Bu çalışma bir yandan toplumsal hayatın önemli bir parçası olan komşu ve komşuluk olgusunun öğrenci ebeveynleri üzerinde oluşturduğu algıya dikkat çekmek, diğer yandan günümüzde gittikçe zayıflayan komşuluk ilişkilerinin yaşamımızdaki yerini ve komşuluk olgusunu metaforlar aracılığıyla sosyolojik analizini yaparak problemin çözümüne katkıda bulunmayı amaçlamaktadır
Araştırmaya Ankara İli Etimesgut ilçesinde bulunan birer ilkokul, ortaokul ve liseden rastgele örneklem metodu ile seçilen 400 öğrenci ebeveyni katılmıştır. Bu araştırma nitel ve nicel yöntemin bir arada kullanıldığı karma araştırma yöntemi ile yapılmıştır.
Katılımcıların çeşitli demografik özellikleri ,oturduğu mahalleden memnuniyet durumu, mahalleyi yaşanabilir yapan özelliklerin neler olduğuyla ilgili görüşü, komşularını tanıma durumu, komşularıyla görüşme sıklığı, ziyaret biçimi,görüşme şekli, komşuluk ilişkilerini değerlendirme durumlarını ortaya koymak için de ayrıca bir görüşme formu oluşturulmuştur. Bu forma “komşu” kavramına ilişkin metaforları saptamak amacıyla “Komşu ..…..gibidir, çünkü……” İfadesini tanımlamaları istenilen bir soru eklenmiştir. Veriler SPSS 21 istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiş, açık uçlu sorulardan elde edilen nitel veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Böylece metaforların kategorileri belirlenmiş araştırma sorularında belirlenen değişkenler bakımından farklılık olup olmadığını tespit etmek için ki kare bağımsızlık analizi yapılmış, elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir.
46.TÜBİTAK LİSELERARASI ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI ANKARA BÖLGE FİNALİ SERGİSİNE DAVET EDİLDİ.